torsdag 13. mars 2008

Mannen som elsket Yngve



I dag dro vi på kino med klassen og så Mannen som elsket Yngve. Jeg hadde vel ganske store forventninger til filmen, fordi alle jeg kjenner som har sett den har sagt at den er kjempe bra og utrolig morsom.


Nå etter å ha sett filmen som er basert på boka ved samme navn, skrevet av Tore Renberg, må jeg bare si at dette er den beste norske filmen jeg har sett noen gang. Humoren var på topp, lo ganske mange ganger for å si det sånn, samtidig klarte filmen å få et alvorlig preg. Den handler hovedsaklig om en gutt (Jarle) fra Stavanger som lever et ganske normalt liv. Han har venner, et band og en kjæreste som han er veldig glad i. Alt dette forandrer seg den dagen en ny gutt begynner i klassen. Han heter Yngve...




Slutten var ikke akkurat en slutt, mer noe som hentydet til at nå kan alt mulig skje. Man kan på en måte lage sin egen slutt, noe som er en smart måte å få publikum til å tenke mye på filmen i etterkant. For de som ikke har sett denne filmen enda, kan jeg anbefale den på det sterkeste. Skuespillerene var kjempe gode, manuset er dritbra, det er rett og slett ikke noe å klage på!

Ingen kommentarer: