onsdag 13. februar 2008

Harry Potter


Vi har fått i oppgave i norsken å skrive om hva vi vil og jeg har bestemt meg for å skrive om en bok jeg har lest, eller syv ..
De beste bøkene jeg har lest er Harry Potter bøkene, skrevet av J. K. Rowling. Når jeg tenker over det er det jo litt rart at en bok om magi, trollmenn og hekser kan være så bra, hadde det ikke vært for at jeg har lest dem ville jeg nok syntes at det hørtes ganske kjedelig ut...
Jeg fikk bok nr 1 til jul når jeg var i 11 års alderen og ble hekta med en gang. Det som var så bra var at det kom ut en ny bok hele tiden, det tok aldri slutt.. I sommer leste jeg den aller siste boken. Det var litt trist at det ikke kommer noen flere bøker men det måtte jo slutte engang..

Bøkene følger livet til Harry Potter gjennom syv år. I boken er han en helt vanlig gutt som finner ut at han kanskje ikke er så vanlig allikevel. Jeg tipper de fleste vet hva bøkene handler om, for de har jo kommet ut på film også. Men hvis man bare ser filmene og ikke leser bøkene så syns jeg man går glipp av no, for selv de som ikke liker å lese vil like Harry Potter. De fleste ihvertfall. Grunnen til at jeg liker boka er fordi det er så bra skrevet og den er spennende på en måte som gjør at det er vanskelig å legge den fra seg. De fleste bøkene jeg har lest er ganske kjedelige på starten, men blir bedre etterhvert. Med Harry Potter er det spennende fra første side. Noe annet jeg synes er kjempe bra med boka er at den passer til nesten alle, både unge og voksne. Liker du komedier, drama, kjærlighet, krim eller kanskje fantasy, vell så kan jeg garantere at du finner det meste godt blandet sammen i alle de syv bøkene. Få bøker kan tilby en så mixa leseropplevelse på en gang!

1 kommentar:

Ellisiv sa...

Enig i at Harry Potter bøkene er bra Line ! det var bra beskrevet i innlegget ditt =) jeg er også enig i at man ikke får med seg nok bare ved å se filmene ! blir noe helt annet å lese bøkene. bra skrevet =)